Specialist, fang dit publikum!

Kursus i kommunkation for specialister

At formidle faglig viden godt er altid en udfordring. Som specialist skal du mestre den knivskarpe balance mellem at være tro overfor din viden, tilpasse din kommunikation efter din målgruppe og kunne kommunikere komplekst stof simpelt.

I en kompleks og støjende verden har dine modtagere ofte hverken tid, overskud eller lyst til at prøve at forstå din viden, som du forstår den. De fleste vil gerne have, at du forklarer, med så få ord som muligt, lige præcis hvad de har brug for at vide for at kunne anvende din viden eller træffe en beslutning.
Men alle modtagere er ikke ens. Ledere vil helst nøjes med skarpe konklusioner og få detaljer. Kunder vil gerne have den serveret det komplekse forståeligt. Hvorimod andre specialister tænder på flere detaljer, høre forbeholdene og mulighed for en diskussion fagmænd imellem.

På dette kursus arbejder vi med hvordan du som specialist kan tilpasse din kommunikation til den enkelte målgruppe. Nogle gange er det budskabet der skal skærpes. Nogle gang skal du benhårdt kunne skære detaljer fra. Andre gange skal du kunne omsætte din viden til en metaforer eller et billede, som din modtager kan genkende. Andre gange er svaret simplexity, kunsten at kommunikere komplekst stof simpelt.

Vi kigger også på din gennemslagskraft, dit kropssprog og din evne til at engagere dine modtagere. Vi trækker dig væk fra PowerPoints, så du ikke klynger dig til dem, og stiller dig frit i lokalet som en kompetent formidler. Alt sammen med tanke på, hvordan du bedst formidler din viden og brænder igennem over for dine modtagere.

Kurset stiller skarpt på:

  • At forstå dine modtagere
  • At skabe relevans for din modtagere
  • At tilpasse din kommunikation til din modtagere
  • Gennemslagskraft – stå stærkt og troværdigt i lokalet
  • Klare budskaber
  • Struktur i din kommunikation
  • Brug af PowerPoint
  • Simplexity – at kommunikere komplekst stof simpelt
  • Brug af billeder, metaforer, storytelling, eksempler
  • Brug af fagsprog og termer

Vil I gerne høre mere eller bestille et kursus?

Kontakt Birgitte via info@bdj.dk eller på telefon 26354547.

KONTAKT

Kunderne siger

“”Birgitte er yderst skarp til at gøre teori spændende og ikke mindst relevant for vores virksomhed. Hun havde på forhånd sat sig godt ind i vores udfordringer og kom med konkrete redskaber, der efterfølgende har fungeret med stor succes…
Derudover er Birgitte meget inspirerende og underholdende som taler. Hele virksomheden takker for et super godt kursus!

– Nicolai Damgaard. Head of Clients. Searchmind.

Læs flere referencer

PRAKTISK

Kurset skræddersyes med glæde til jeres virksomheds ønsker, behov og ambitioner.

Varighed: En halv, en helt eller flere dage, eventuelt i kombination med personlig træning.

Pris: Kontakt Birgitte og hør nærmere.

Sprog: Dansk eller engelsk.

Blog - artikel:

God brug af PowerPoint

– undgå "Death by PowerPoint" i jeres præsentationer

Du kender sikkert til at sidde til præsentation og blive bombarderet med al for mange slides, med al for mange ord og elementer på? Eller at taleren står med ryggen til og læser op ad slidsene – mens du ønsker dig langt væk? Dette kaldes “Death by PowerPoint” og jeg har skrevet et artikel om dette problem – med fif til hvordan du undgår at dræbe dine kollegaer med PP.

Foredrag:

Slip narrativet løs

– påvirk holdninger, vind hjerter, flyt mennesker

At bruge storytelling og storytellingens enkle metoder, i jeres præsentationer og kommunikation, er ganske enkelt et “power-tool”. Så enkelt kan det siges. Og et redskab I ikke bør gå glip af. Intet kan som narrativer fange og fastholde jeres tilhøreres opmærksomhed, og vinde deres hjerte og interesse.
Book et foredrag og hør hvilke muligheder I har for at give jeres kommunikation endnu mere gennemslagskraft.

Referencer

“Kurset havde stor værdi for mig, fordi vi var en lille fokuseret arbejdsgruppe, og dermed var der meget opmærksomhed på den enkelte persons udvikling. Feedback var konstruktiv og brugbar, og blev givet i et åbent miljø, med plads og tid til at prøve tingene af. Jeg har fået redskaber med som jeg kan gå hjem og bruge i min hverdag, og det var et af mine mål med kurset.”

- Stefan Nybo Poulsen, Investeringsrådgiver. Nordea, Private Banking.