I en kompleks og støjende verden har dine modtagere ofte hverken tid, overskud eller lyst til at prøve at forstå din viden, som du forstår den. De fleste vil gerne have, at du forklarer, med så få ord som muligt, lige præcis hvad de har brug for at vide for at kunne anvende din viden eller træffe en beslutning.
Men alle modtagere er ikke ens. Ledere vil helst nøjes med skarpe konklusioner og få detaljer. Kunder vil gerne have den serveret det komplekse forståeligt. Hvorimod andre specialister tænder på flere detaljer, høre forbeholdene og mulighed for en diskussion fagmænd imellem.
På dette kursus arbejder vi med hvordan du som specialist kan tilpasse din kommunikation til den enkelte målgruppe. Nogle gange er det budskabet der skal skærpes. Nogle gang skal du benhårdt kunne skære detaljer fra. Andre gange skal du kunne omsætte din viden til en metaforer eller et billede, som din modtager kan genkende. Andre gange er svaret simplexity, kunsten at kommunikere komplekst stof simpelt.
Vi kigger også på din gennemslagskraft, dit kropssprog og din evne til at engagere dine modtagere. Vi trækker dig væk fra PowerPoints, så du ikke klynger dig til dem, og stiller dig frit i lokalet som en kompetent formidler. Alt sammen med tanke på, hvordan du bedst formidler din viden og brænder igennem over for dine modtagere.