Alt for mange budskaber og strategier kommunikeres uden at give den nødvendige aftryk på organisationens fokus og handlinger.
Storytelling har til alle tider været den mest effektive måde at forene mennesker i samarbejde mod et fælles mål. Vores fælles historier bliver vores fælles DNA, som vi fortæller og genfortæller for at fastholde fællesskab, energi og mening.
Som leder skal du kunne byde på sådanne fortællinger på en overbevisende måde, og dermed give din organisation den nødvendige sammenhængskraft indadtil og identitet udadtil.
Men hvad er storytelling? Egentlig? Og hvordan bruger du som leder storytelling i din kommunikation? Skal man som leder kunne omsætte strategi til storytelling? Fortælle historier fra eget liv? Gøre virksomhedens vision, mission, værdier til fortælling? Produktets eller kundens historie? Svaret er: Ja… til det hele. Det handler om at kunne omsætte information til fortælling ved at beherske de grundlæggende dramaturgisk principper og metoder.
På dette kursus forsynes du med viden og værktøjer, således at du kan lægge Excel og PowerPoint til side for en stund, og løfte din kommunikation til et nyt engagerende niveau.
Vi tager afsæt i dine ledelsesmæssig udfordringer, og du lærer om storytelling og at fortælle selv. Der vil være god tid til at omsætte teori til praksis gennem praktisk træning, hvor du også vil modtage personlig feedback.
Undervisningen er en kombination af teoretiske indlæg, praktiske øvelser, gruppearbejde, plenumrefleksioner og egne refleksioner.