Kriserne som præger vores tid er blevet en større del af vores virkelighed, og de er i fuld gang med at ændre den forudsigelighed og orden vi kender.
Dermed er betingelserne for at udøve lederskab også ændret.
En ny undersøgelse viser, at ledere i dag bruger 60% mere tid på at håndtere og kommunikere kriser, end de gjorde for 5 år siden. Ledelseskommunikation er altså blevet mere aktuelt og mere vigtigt.
Kriser rummer nye udfordringer, nye problemer, og dermed nye krav, men også nye muligheder. Går vi den gode eller dårlige vej ud af krisen? Klarer vi skærene? Hvilke ressourcer har vi at trække på? Hvor skal vi hen? Hvordan skal vi gøre det?
Ledelseskommunikation handler om at videregive et realistisk billede af den udfordrende situation, og samtidig skabe retning, mod, optimisme og sammenhold i organisationen.
Lige nu, i denne krisetid, er lederens evne til at kommunikere den store fortælling uhyre vigtig.
På dette kursus i ”Ledelseskommunikation i en krisetid” tager vi udgangspunkt i narrativ kommunikation, det vil sige den stærke engagerende fortælling med et klart handlingsanvisende budskab.
I får redskaber til, hvordan I skaber og strukturer den narrative tale, kommunikerer det store billede og skaber et stærkt “why”, formulerer et klart budskab og balancerer fortællingen mellem realisme og optimisme.
I får råd og anvisninger til hvordan I leverer overbevisende ledelseskommunikation med stemme, krop og energi, således at I fremstår tillidsvækkende og robuste, samt praktisk træning og feedback.