SLIP NARRATIVET LØS

Foredrag

Lær hvordan I anvender kommunikationens power-tool og påvirker holdninger, vinder hjerter og flytter mennesker.

Mennesket har til alle tider og i alle kulturer elsket historier. Ikke blot fordi historier giver os spænding, men fordi vores hjerne fundamentalt er skabt til at opfatte og forstå verden igennem historier, langt mere end gennem faktabaseret kommunikation.

Når vi kommunikere faktabaseret, kommunikerer vi udelukkende til den bevidste del af hjernen, hvilket er vanvittig uhensigtsmæssigt, fordi dét som virkelig fanger vores opmærksomhed og påvirker vores beslutninger, er kommunikation som opfanges af den følende del af hjernen. Og her kommer narrativet og storytelling kommer ind i billedet. Narrativet er selve den skabelon hjernen bruger, når den opfanger og bearbejder information og indtryk, og derfor er det også den skabelon vi skal bruge, hvis vi ønsker at kommunikere hjernevenligt.

Nyere studier af hjerneforskning har vist, at når vi kommunikere i narrativer, kan vi forbinde vores hjerner, det vil sige synkronisere hjerneaktivitet, mellem den der taler og den der lytter. Vi spejler altså hinanden igennem fortællinger, og kan på den måde optimere vores videns- og erfaringsudveksling på en måde som fakta, grafer og PowerPoint aldrig vil kunne.

Ved at anvende narrativet som den røde tråd for jeres kommunikation, kan I hurtigere kommunikere hvad der er vigtigt og hvorfor det er vigtigt, jeres kommunikation kan gå dybere, opleves mere meningsfuld og engagerende, og lagres langt bedre i hukommelsen.

I dette foredrag er der fokus på narrativet og storytelling, og hvordan I kan anvende det i hverdagens kommunikation og præsentationer og gøre jeres kommunikation mere meningsfuld og engagerende.

Du kan for eksempel få sparring til:

  • Hvad er narrativer og storytelling – og hvorfor er det vigtigt?
  • Forstå din modtagers narrativ
  • Hvordan bygger man et narrativ?
  • Brug af dybe narrativer
  • Brug af storytelling
  • Strategisk brug af narrativer og storytelling
  • Den gode verbale formidling af narrativer med ord og krop

Vil I høre mere eller bestille et foredrag?

KOntakt Birgitte via info@bdj.dk eller på telefon 26354547.

KONTAKT

Kunderne siger

“Birgitte er yderst skarp til at gøre teori spændende og ikke mindst relevant for vores virksomhed. Hun havde på forhånd sat sig godt ind i vores udfordringer og kom med konkrete redskaber, der efterfølgende har fungeret med stor succes. Ét af de stærkeste redskaber var at lære at arbejde med vores narrativ med det formål at sætte sig ind i kundens sted og i samarbejde opnå målsætningen. Derudover er Birgitte meget inspirerende og underholdende som taler.”

– Nicolai Damgaard. Head of Clients. Searchmind.

Læs flere referencer

PRAKTISK

Foredraget skræddersyes med glæde til jeres virksomheds ønsker, behov og ambitioner.

Varighed: 1 – 2 1/2 time (efter aftale)

Deltagerantal: 10-500 personer

Pris: Kontakt Birgitte og hør nærmere

Sprog: Dansk eller engelsk

Download printvenlig PDF
Blog- artikel:

Gør som Novo:
Go naked!

– om TED-træning i Novo Nordisk

“Kan du lære 25 læger at brænde igennem på en scene med med deres person, et klart budskab, et fængende narrativ og uden at bruge PowerPoint?” Et spørgsmål – og en opgave – enhver der træner i præsentationsteknik vil elske at få. “Ja” svarede jeg uden tøven.

Læs artiklen om hvordan det så gik.

Kursus:

Når kroppen snakker med

– kropssprog, kommunikation & gennemslagskraft

Kroppen taler altid med. Når vi taler. Når vi lytter. Selv når vi blot træder ind i et rum. Kroppens sprog er ordløst, men har alligvel en stor effekt på hvordan vi og vores kommunikation opfattes – og dermed hvor stor vores gennemslagskraft bliver. På kurset “Når kroppen snakker med” bliver I meget klogere på hvordan jeres kropssprog kan hjælpe jer med at brænde endnu mere igennem.

Referencer

“Birgitte kan om nogen brage igennem med et budskab. I kraft af sit nærvær, sin viden og sin personlighed repræsenterer hun “den gode taler”. Hun inddrager sit publikum med spørgsmål, personlige refleksioner og undervejs definitioner af sit budskab. Man modtager “her-og-nu-værktøjer” til at fremstå mere autentisk og kan ikke blive andet end inspireret.”

- Charlotte Vyuff,Designer & Customer Consultant. Santander Consumer Bank A/S.